Egy CAD rendszer kiválasztását ma már nem a funkciók, hanem az üzleti és gazdasági szempontok határozzák meg. Ha a mai globális gazdasági verseny résztvevője, nagyon jól tudja, hogy nincs könnyű helyzetben.
Egy 3D CAD rendszer kiválasztását ma már nem a funkciók, hanem az üzleti és gazdasági szempontok határozzák meg. Ha a mai globális gazdasági verseny résztvevője, nagyon jól tudja, hogy nincs könnyű helyzetben. Ott vannak a meghatározó piaci szereplők és egyre nagyobb nyomást jelentenek az új belépők, illetve az innovatív start-upok, akik mellett nehéz kiemelkedni a tömegből. A versenyképesség növelése érdekében a cégek az olyan piaci tényezők helyett, mint a piacra kerülés ideje és költsége, a termékközpontú stratégiák felé kezdtek elmozdulni. Erre a megállapításra jutott a Tech-Clarity, a SOLIDWORKS kérésére végzett tanulmány alapján, amit a CAD-en túlívelő termékéletciklus-kezelés témakörben készített. A mérnöki eszközök, különösen a 3D CAD rendszerek kulcsfontosságúak ezeknek a termékstratégiáknak az elérésében. A megfelelő mérnöki eszközökkel a cégek jobban tudják magukat pozicionálni, hogy nagyobb teljesítményű, jobb minőségű és innovatívabb termékeket dobhassanak a piacra. Azoknak a cégeknek, akik fejleszteni, bővíteni szeretnék eszköztárukat, hogy lépést tartsanak a konkurenciával, érdemes elgondolkozniuk egy új 3D CAD rendszerre történő váltáson az alábbi kérdésekre adott válaszuk alapján:
- Mi tegyen, ha úgy érzi, jelenlegi CAD rendszere akadályozza a fejlődésben?
- Mi történik, ha cége bővíteni szeretné CAD rendszerét?
- Miért gondolkozna el a váltáson?
- Mit várhat ettől a változástól?
- Megéri a rengeteg időt, amit régi adatainak új formátumra történő konvertálásával tölt?
A gazdasági igények megértése Tudjuk, hogy milyen nehéz a mai gazdasági helyzetben versenyezni, hiszen a világ piaca az internettel teljesen megnyílt és kiszélesedett, lehetőséget adva ezzel a kis cégek globális megjelenéséhez. A cégeknek most még többet kell tenniük azért, hogy kiemelkedjenek a mezőnyből és láthatóvá váljanak. A vezető stratégia pedig a termék-központúság lett. A Tech-Clarity megkérdezte a cégeket, hogy ők hogyan különböztetik meg magukat versenytársaiktól.
A leggyakoribb megkülönböztetési stratégiák A tanulmány szerint a termékközpontú stratégia hatására a válaszadók ma már jobban fókuszálnak arra, hogy termékeiket közvetlenül az ügyfélhez juttassák el, és kevésbé a piacra kerülés idejére és költségeire. Ezek ugyan nem szerepelnek a megkülönböztető tényezők listáján, de fontos szempontok a versenyképességet tekintve a zsúfolt, globális piacon. Továbbá a cégek már nem csak egy területre összpontosítanak, hiszen ahhoz, hogy versenyképesek legyenek, sokoldalúnak is kell lenniük. Ez ösztönöz sok céget arra, hogy tervezési folyamataikba invesztáljanak.
Vezető szempontok a tervezésbe való invesztálásba A cégek, befektetéseikkel költségeiket csökkenteni, míg hatékonyságukat növelni szeretnék. A gyors termékciklusok leszűkítik az elérhető maximális árbevétel lehetőségét, hiszen mielőtt egy termék igazán felfuthatna, már egy újabb megjelenésével csökkenti a korábbi hozamát. Emellett, minél gyorsabban ad ki új terméket egy cég, annál kevesebbet fordít fejlesztésre, hogy a költségeit minél hamarabb fedezni tudja. Ugyanakkor, az első piacra lépő versenyelőnyre tesz szert a piaci részesedés megszerzésével, ami magasabb árbevételt generál. Azonban ahhoz, hogy a gyártók valóban versenyképesek maradjanak, számos tényezőt kell figyelembe venniük, mint a teljesítmény, innováció, minőség és testreszabhatóság, hogy megkülönböztethessék termékeiket. További költségcsökkentések származhatnak az IT-ból. A Tech-Clarity tanulmányából kiderül, hogy a CAD rendszerek egységesítésével nem csak a licenc és hardver költségeket lehet megtakarítani,de számos más előnyre is szert lehet tenni. IT szempontból egy ilyen korszerűsítés lehetővé teszi, hogy az erőforrásokat kevesebb megoldásra összpontosítsák. Ezzel csökkentve a munka mennyiségét és a költségeit, de növelve az üzleti támogatást a mai LEAN megoldásokkal. Így a költséghatékonyság mellett, stratégiai előnyei is vannak. Például egy CAD környezet lehetővé teszi a „bárhol tervezés és bárhol elkészítés” stratégiáját. Ezzel a megközelítéssel a cégek gyorsabban tudnak reagálni a piaci változásokra és erőforrás hiányra, hiszen a tervezést és a gyártást úgy tudják új eszközökre transzferálni, hogy adataik, berendezéseik és folyamataik nem sérülnek.
A cikksorozat következő részében megtudhatja, hogy milyen tényezők ösztönzik egy CAD rendszer cseréjét és milyen hatásai lehetnek egy ilyen volumenű átállásnak.