Certified partner of solidworks

A termékadat-kezelés első szintje - Alapvető adatkezelés (2/4)

2019.11.28
A termékadat-kezelés első szintje - Alapvető adatkezelés (2/4)

A termékadat-kezelés következő állomása. Előző bejegyzésünkben látható volt a terméktervezés egyszerűsített folyamata. Csakhogy ennél az egyszerű folyamatnál is már vannak bizonyos adminisztrációs teendők, amik nem a terméktervezéshez kapcsolódnak, viszont sok időt és energiát vesznek el és ezért a többség csak kötelességből csinálja. Talán pont ez okozza, hogy a legtöbb helyen hiányosak az információk, vagy hibás adatok kerülnek feldolgozásra.

Ilyen adminisztrátori teendők például:

  • Milyen egyedi nevet adok a fájlnak és hová mentem el?
  • Hogyan gondoskodom a referenciák sértetlenségéről?
  • Hogyan kerüljem a redundanciát úgy, hogy közben gondoskodjak a fájlverziókról?
  • Hogyan biztosítom az információ elérését a megfelelő formában mások számára, de csak azoknak, akiknek szeretném? Konvertálnom kell a fájlokat?
  • Hogyan jelzem másoknak a dokumentum/terv elkészültét?
  • Vagy ami még nehezebb: hogyan jelzem másoknak a módosításokat?
  • Hogyan jelzem, hogy egy terv már jóvá van hagyva és feldolgozható/gyártható?
  • Egy esetleges auditra felkészülve, miként tudom biztosítani a visszakövethetőséget?
  • Egyáltalán hol is járok a folyamatban?

Mindezt minden egyes új dokumentumnál és változtatásnál. Ezeket figyelembe véve az eddig egyszerűen tűnő folyamatunk már nem is olyan egyszerű, hiszen rengeteg „rejtett” feladatot tartalmazhat: termékadat-kezelés PDM-mel

Termékadat-kezelés lépcsőről-lépcsőre

A termékadat-kezelés első szintjét akkor tudjuk elérni, ha ezekről a szükséges adminisztrációs teendőkről gondoskodni tudunk, lehetőség szerint minél kisebb hibalehetőséggel és minél több automatizmussal, hiszen a célunk továbbra is a termékfejlesztés és nem az adminisztráció. Ezek automatikus megoldását célozzák a SOLIDWORKS PDM rendszerek, amelyek a háttérben igyekeznek minél több adminisztrációs munkát elvégezni, ezáltal már a SOLIDWORKS PDM Standard is képes megoldani a felsorolt problémák nagy részét. Így a tervező valóban a tervezésre koncentrálhat. Viszont, ha több részleggel, több telephellyel, ügyféllel szeretnénk együttműködni és igazán hatékony megoldást keresünk akkor a SOLIDWORKS PDM Professional lesz a befutó, amely már telephely szinkronizálást, webes elérést és XML alapú kommunikációt biztosít más rendszerekkel, de igény esetén akár programozható is a beépített API által. A SOLIDWORKS PDM rendszerekről bővebb információ itt található: https://eurocad.hu/categories/solidworks-pdm/

termékadat-kezelés szoftverrel

A következő szint már a rendszerben tárolt adatotok/információk újrafelhasználásáról szól, erről bővebben a következő részben olvashat majd: A termékadat-kezelés második szintje - Újrafelhasználás (3/4)

A további bejegyzéseket a következő linkeken érhetik el:

Legalább 3 karakter szükséges a kereséshez!
Érdeklődik megoldásaink egyike iránt vagy csak kérdése van?
Vegye fel velünk a kapcsolatot és tanácsadónk készséggel segít eligazodni vagy megválaszolni kérdéseit. Témák, amiben leggyakrabban keresnek minket: Szoftver bemutató, próbaverzió, tanácsadás, képzés információk, stb.
Személyes egyeztetés kérése
A termékadat-kezelés első szintje - Alapvető adatkezelés (2/4)