Ezt a funkciót a SOLIDWORKS WORLD 2015 rendezvényen mutatták be és bár sokan nagyon izgatottnak tűntek a Treehouse láttán, nem mindenkinek volt ez szerelem első látásra. Egy SOLIDWORKS felhasználó így emlékszik vissza a funkcióval való első találkozására: "Ebben az időben tervező voltam, aki csak kis és előre látható projektekkel dolgozott. Tudtam, hogy az egyes projektek hány részből állnak, és hogyan kapcsolódnak egymáshoz. Én voltam az egyetlen SOLIDWORKS felhasználó a cégnél. Egyszerűen nem volt szükségem a Treehouse-ra, mert alacsony volt bonyolultsági szintje a projekteknek, amellyel foglalkoznom kellett. Később ez drasztikusan megváltozott, amikor egy új céghez kerültem. Ebben az új környezetben sok SOLIDWORKS felhasználó volt és nagyobb, bonyolultabb kihívásokkal szembesültünk. [caption id="attachment_4749" align="aligncenter" width="615"] solidworks treehouse[/caption] Szinte kezdéskor már egy hatalmas és zavaros projektet kaptam. A cégnél dolgozó emberek száma és az információk mennyisége miatt teljesen kaotikus volt a helyzet. Ez rengeteg korábbi és törölt változat jelentett, amelyeket az aktuális verzióval együtt tároltak, így számos fájl lokációs hibát okozva az összeállításokban. A küldetésem az volt, hogy mindent megértsem - hogy a fájlkapcsolatok működőképesek legyenek, és rajzokat készítsek majdnem 350 alkatrészre két hónap alatt! Igen, kemény munka volt. Vettem egy tollat és néhány papírt, és megpróbáltam megtervezni, mit kell tennem. Néhány papírlappal később, nem tudtam továbbhaladni. A papírfelület nem volt elég számomra, és mindig meg kellett változtatnom a hierarchiát. A toll és a papír ábrák egyszerűen nem voltak elegendők. Ezen a ponton jutott eszembe valami, ami tökéletes lenne a feladat megoldására!
SOLIDWORKS Treehouse, a megoldás
Félretettem a tollaimat és a papírokat, és elkezdtem az új projekt hierarchiát kialakítani: A legmagasabb szinten a az általános összeállítás, az alsóbb szinten az olyan fontos részek szerepelnek, mint a hűtőrendszer és a szerkezet, valamint készítettem a hierarchiát lekövető proto kódrendszert, és már el is készültem! A SOLIDWORKS Treehouse segítségével egyszerűen megszerveztem a projektet. Nem kapcsoltam egy alkatrészhez sem, csak egy „szellemfát” csináltam az összes dolgokkal a megfelelő helyen. Ezt igazán könnyű volt megtenni a drag-and-drop funkcióval, ahogyan az alábbi rövid videóban is látható. Hihetetlen siker volt. A csapat megértette, hogyan kell dolgozni, és hol lehet a fájlokat megtalálni, kijavítottuk az összeállításokat, megoldottuk a puzzle-t, és a rajzokat a határidő előtt el tudtuk készíteni! Köszönet a Treehouse funkciónak ezért!Még több Treehouse siker
Majdnem két évvel ezelőtt egy másik kihívással szembesültem. Lehetőségem volt arra, hogy a kutatás-fejlesztésben dolgozzam a cégnél, egy igazán kompetens szakembert helyettesítve. A probléma, amellyel ez alkalommal szembesültem, inkább a kutatás területén rejlő probléma volt. Egy kutatási projektben a könyv végén nincs válasz. Foglalkoznia kell azzal a bizonytalansággal, hogy az ember nem tudja, mit tervez a jövő héten. Minden egyes új alkatrész egy külön felfedezés. A Treehouse ismét iránytűmmé vált. A kutatási projekt során új modulokat kellett hozzáadni a prototípushoz, és a Treehouse segített:- Az összeszerelési hierarchiát megtalálása
- Tervmódosítások
- Az azonos funkcióval rendelkező különböző alkatrészek elrendezése