Azok számára, akik nem ismerik, a 3D Motion Creator szerepkört a 3DEXPERIENCE platformon, ez egy böngészőalapú kinematikai és dinamikai elemzési eszköz, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy meglássák, hogyan fognak viselkedni modelljeik a való világban.
Lehetővé teszi, hogy a felhasználók célzottan készítsék elő a mozgásszimulációt kinematikai elemzéshez a meglévő 3D modellek alapján alkatrészek vagy modellek közötti kapcsolatok, például kényszerek kiválasztásával. Ráadásul, mivel a 3D Motion Creator a 3DEXPERIENCE platformon fut, adatkezelési és együttműködési funkciókkal is rendelkezik, így a menedzsereket, beszállítókat és a vevőket naprakészen lehet tartani az eredményekkel kapcsolatban.
A legutóbbi frissítés lehetővé teszi a dinamikus szimulációk egyszerűbb futtatását, az alkalmazott terhelések és mozgásvezérlők megjelenítését nyilak segítségével, valamint független modell szerkezetek (összeállítások) meghatározását. Ezeket részletesen az alábbiakban fejtem ki.
1. xDesign Mechanizmusok átemelése vagy duplikálása - rugalmasabb lehetőségek komplexebb mozgásvizsgálatok futtatásához a parametrikus modelleken.
Mostantól 3D Creatorban elkészített mechanizmusokat is használhatja, hogy komplexebb mozgástanulmányokat futtasson a 3D Motion Creator alkalmazásban. Kiválaszthatja, hogy átemeli a mechanizmust a 3D Motion Creator alkalmazásba, vagy lemásolja azt a speciális mozgástanulmányok futtatásához, és megtartja az eredeti 3D Creator mechanizmust a másodpéldány mellett.
2. Persely parancs – egyszerűsítse le a csapágyak modellezési folyamatát az általános mechanizmusokhoz.
Mostantól meghatározhat egy gépelem típust a hengeres perselyekhez, hogy kiszámíthassa a rugalmasságot a lineáris merevség, illetve csillapítás függvényében. Ez a funkció az illesztések megfelelőségét is vizsgálja a dinamikus elemzésnél, hogy pontosan lefedje a valós viselkedést és helyesen értékelje az kapcsolódási pontok terheléseit.
3. Vizualizációs szimbólumok – gyorsan lokalizálja és azonosítsa az elemzésben résztvevő elemeket a 3D nézetben.
Most már az egyes, a mozgástanulmányban résztvevő elemek, például testek, vezérlők és alkalmazott terhelések a jobb vizualizáció és átláthatóság érdekében különböző szimbólumokkal lettek ellátva. A mozgásmegjelenítési szimbólumokat kiválaszthatja a képernyőn, és interakcióba léphet azokkal. Például kiválaszthat egy mozgási illesztést, hogy meghatározzon egy mozgásvezérlőt az kapcsolódási ponton. Kiválaszthat egy szimbólumot, hogy megtalálja az elemet az Építési fában. A vizualizációs szimbólumok elrejtéséhez és megjelenítéséhez használja a Nézetbeállítások parancsot az alsó eszköztárban.
4. Kereszt - kiemelés és Referenciaelemek – gyorsabban azonosíthatja a kiválasztottakat.
Bármit is választ ki a 3D nézetben, az ki lesz emelve az Építési fában, és fordítva. Tehát, ha kiválaszt egy alkatrészt az Építési fában, az kiemelve lesz a modellben.
5. Alkatrész kapcsolás / Dress Up
Könnyen rögzíthet egy új testet, például egy kereket, a már meglévő modellekhez, és futtasson rajta szimulációt, hogy megtudja, hogyan járul hozzá az összetett tömegtulajdonságaihoz. Ezt „Dress up” funkciónak is nevezik, amelyet a CATIA-ban vezettek be a mozgásszimulációval végzett relációs tervezéshez.
A SOLIDWORKS® egy hasonló elrendezést, a Master Layout Sketch elnevezést használja az összeállítások meghajtására. Lényegében ez a funkció lehetővé teszi mozgásszimulációk futtatását „Skeleton” modelleken.
6. Mechanizmus-vezérlők a Kinematics Playerben – mérje fel gyorsan a kinematikai viselkedést.
Egyértelműen válassza el a mechanizmust hajtó szabadsági fokokat, nevezze el őket ennek megfelelően, és készítsen egy átlátható nézetet ezek alapján a Kinematics Player-ben a rendszer kinematikai viselkedésének elemzéséhez.