Az alkatrész modellek minden 3D-s terv alapjai. A SOLIDWORKS 2019 új képességeket nyújt a komplex geometria készítéshez és fejlesztési folyamat még korábbi szakaszában biztosítja azok gyárhatóságát.
Az alkatrész modellek minden 3D-s terv alapjai. A SOLIDWORKS 2019 új képességeket nyújt a komplex geometria készítéshez és fejlesztési folyamat még korábbi szakaszában biztosítja azok gyárhatóságát. Ebben a bejegyzésben a 3D Textúra funkciót vesszük górcső alá, amely a 2D-s képeket 3D-s geometriákká alakítja. Az elkészült grafikus test már használható additív gyártáshoz vagy kidolgozottabb vizuális megjelenítéshez. Nézzünk egy gyors példát egy recézett hengerről, aminek ebben az esetben gyémánt alakú formák vannak a felszínén. Az alábbi képen ez URB-E Sport elektromos jármű alkatrészét láthatjuk, amely biztos lábtartást kell, hogy nyújtson bármilyen lábbeli számára a városi közlekedés során.
Hogyan készíthetjük ezt el SOLIDWORKS-ben? A legegyszerűbb módja, hogy egy 2D-s rajzon egy megjegyzést rögzítünk. Nem készítjük el magát a geometriát, de már annyit már jelzünk, hogy megmunkálásra lesz szükség. A RealView megjelenítéssel még realisztikusabban tudjuk ábrázolni az alkatrészt. Sőt, még valóságosabbá tudjuk tenni SOLIDWORKS Visualize használatával. Bár ez még így csak illúzió, hiszen térben még nem modelleztük le. A SOLIDWORKS 2019 3D Textúra funkciójával a recézett henger modellezés nélkül kel életre. És ehhez csak egy fogd meg és vidd kattintásra van szükségünk a 2D-s képen. Ezzel a paranccsal 3D-ben elkészítjük a hengert néhány paraméter meghatározásával, amelyek hatással vannak a háttérben futó háló technológiára és a textúra intenzitására. A gyémánt formák itt igen jól láthatók. Ez egy sokkal gyorsabb parametrikus modellezése az alkatrésznek, ami nagyon hasznos a prototípus készítés szakaszában. Ki is tudjuk nyomtatni, ami jól jöhet, főleg ha különböző textúrákkal dolgozunk. A koncepciókészítés szakaszban pedig ez a funkció leegyszerűsíti különböző textúrák és geometriák elkészítését. A leggyakoribb alkalmazási formák: fogók, komplex minták, esztétikai felületek és igazából bármi, ahol textúrákkal dolgozunk. Egy mókás példa, hogy egy kézlenyomat a felületre történő ráhelyezésével egy igazán menő, egyedi fogót készíthetünk. Kinyomtathatjuk 3D-ben és biztosan tökéletes lesz ergonómiailag a kézlenyomat tulajdonosának. 3D logókat is hozzá tudunk adni a textúrához. Például a 2017-es SOLIDWORKS bemutató termékének eszközére egyedileg rászerkeszthetjük a kívánt logót. 3D Textúra lehetővé teszi, hogy a 3D nyomtatás még közelebb kerüljön a tervezéshez. Az új funkcióban a testet hálótestté szükséges alakítani és úgy helyezhető rá a textúra. Az eredményt azonnal elmenthetjük STL-ben a 3D nyomtatáshoz. Az alkatrész modellezés a rugalmasságról szól, hogy gyorsan és pontosan készíthessünk bármilyen geometriát. A SOLIDWORKS 2019 ezzel a funkciójával még nagyszerűbb terveket hozhatunk létre!
forrás: SOLIDWORKS blog